چگونه می توانید توانایی خود در نوشتن برای وبسایت و استراتژی محتوایی را به نمایش بگذارید؟

ارائه پرتفولیو و استراتژی تولید محتوا

در دنیای دیجیتالی و آنلاین امروزی، نوشتن برای وبسایت به یکی از مهارت‌های به‌روز و ضروری تبدیل شده است. به واقع در این روزها صنعت و برندی می‌تواند عرض اندام کند که بتواند محتوای استراتژیک و مناسبی را تولید نماید. به همین خاطر برخی از شرکت‌ها اهمیت زیادی به استراتژی تولید محتوا می‌دهند به شکلی که ترجیح می‌دهند تا نویسندگی و تولید محتوای خود را برون سپاری کنند. تا با این کار هم در صرف زمان صرفه جویی کرده باشند و هم از تجربیات افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده نمایند که نتیجه مطلوبی برای آنها به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی برخی از راهکارها برای ارائه کار خود به صنایع و شرکت‌های مختلف می‌پردازیم:

تعریف استراتژی تولید محتوا

استراتژی محتوا را می‌توان برنامه ریزی، ایجاد، انتشار و مدیریت محتوا تعریف کرد. یک استراتژی محتوای عالی، مخاطبان هدف را جذب و درگیر می‌کند و نیازهای آن‌ها را در حین پیشبرد اهداف تجاری برآورده می‌کند. در این پروسه از اهداف کسب و کار شما بیشتر گفته می‌شود که شامل افزایش آگاهی از برند خواهد بود. و به نتیجه دلخواه منجر می‌شود.

  استراتژی تولید محتوا    

انتخاب نمونه های مربوطه

اولین قدم این است که نمونه هایی از محتوای خود را انتخاب کنید که نشان دهنده دامنه و کیفیت کار شما باشد. نیازی نیست هر محتوایی را که تا به حال نوشته اید درج کنید. اما باید نمونه هایی را انتخاب کنید که مهارت ها و دستاوردهای شما را در صنایع مختلف برجسته کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک پست وبلاگ برای یک شرکت سلامت و تندرستی، یک صفحه لندبنگ برای یک محصول نرم افزاری، یک مطالعه موردی برای یک سازمان غیرانتفاعی و یک خبرنامه برای یک آژانس مسافرتی قرار دهید. مطمئن شوید که نمونه های شما مرتبط، جدید و بدون خطا هستند.

پرتفوی خود را سازماندهی کنید

گام بعدی در داشتن استراتژی تولید محتوا این است که پرتفولیو خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای مخاطبان شما آسان باشد تا کار شما را پیمایش و ارزیابی کنند. برای نمایش نمونه کارها می توانید از یک وب سایت، یک PDF یا پلتفرمی مانند Behance یا Medium استفاده کنید. هر فرمتی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که دارای طراحی واضح و سازگار، ساختار ساده و شهودی، و ارائه حرفه ای و جذاب است. شما می‌توانید نمونه کارها را بر اساس صنعت، نوع محتوا، مشتری یا مهارت سازماندهی کنید. برای مثال، می‌توانید بخش‌هایی مانند «محتوای سلامت و تندرستی»، «کپی وب» یا «نوشتن سئو» داشته باشید.

پیدا کردن روش مناسب تولید محتوا

هر شرکت و برندی برای خود یک کاراکتر و یا شخصیتی دارد که برای تعیین استراتژی تولید محتوا متناسب با آن می‌بایست از روش‌هایی مثل لحن نوشتاری مرتبط، تطبیق محتوا با نیازهای خاص صنعت، حدس کلمات کلیدی متناسب با خدمات، ایجاد ساختار تولید محتوای متنی و بصری متناسب با شخصبت برند، استفاده کرد. این مورد باعث می‌شود تا شما ضمن اینکه به یک ساختار و پرستیژ خاص خود دست پیدا کنید، مخاطبان بیشتری را جذب نمایید و در نتیجه ترافیک بیشتری را برای وبسایت شرکت به ارمغان بیاورید.

روند استراتژی تولید محتوا خود را توضیح دهید

مرحله بعد این است که فرآیند و نقش خود را در هر پروژه محتوایی توضیح دهید. شما می‌خواهید به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه به یک استراتژی تولید محتوا دست پیدا می‌کنید. از چه ابزارها و روش هایی استفاده می‌نمایید. با چه چالش ها و راه حل هایی مواجه می‌شوید و به چه نتایج و بازخوردهایی می‌رسید. برای ارائه این اطلاعات می‌توانید از زیرنویس‌ها، خلاصه‌ها، توصیفات یا مطالعات موردی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید چیزی شبیه به “من این پست وبلاگ را برای XYZ Health با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی، شخصیت‌های کاربر و تجزیه و تحلیل خوانایی نوشتم. این پست ترافیک ارگانیک را 25% افزایش داد و 50 سرنخ در یک ماه ایجاد کرد.” در تولید پرتفولیو خود بکار ببرید.

  نویسندگی وبسایت    

مزایای داشتن استراتژی تولید محتوا

  • ایجاد ساختار اصولی و هدفمند بر اساس نیازهای شرکت
  • جذب مخاطب بیشتر برای شرکت یا برند
  • داشتن هدف مشخص و نظم کاری
  • صرفه جویی در زمان و هزینه‌های اضافه

جمع بندی

با رعایت این نکات که تا حدی به آن اشاره کردیم، می توانید یک نمونه کار و استراتژی تولید محتوا ایجاد کنید. که توانایی شما در نوشتن برای وبسایت صنایع مختلف را به نمایش بگذارد. پورتفولیوی طراحی محتوا می‌تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید، پروژه های بیشتری را به دست آورید و شغل خود را به عنوان یک تولید کننده محتوا رشد دهید.

در حال حاضر استودیو تولید محتوا بالون خدمات خود مثل طراحی و تولید محتوا وبسایت، تدوین استراتژی محتوایی بر اساس نوع برند و نویسندگی سایت‌های گوناگون را ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۴۹۶۵۵۶۸ در تماس باشید.

پیمایش به بالا